6 Ekim 2011 Perşembe

Topu Topu 7 Tane Nota Var

Merhabalar;

Bilmiyorum farkettiniz mi ama müzik piyasasında biraz sıkıntı var. Ha bir de küresel ısınma var ki yaz ayları Pitbull, Kanye West, Serdar Ortaç ve Sezen Aksu mevsimine dönüştü. Yaz mevsimi sahildekiler için Billabong mayo (Quicksilver da kabul), Rayban gözlük, sahilde oynamalık i-phone ( Blackberry de olur üzülme) ve kış mevsiminde özene bezene yaptırılan atarlı ya da yazılı dövme sergisine dönüştü. Müzikler desen eskiden Power Fm'in summer hits diye kasetleri çıkardı ya her yıl hatırlarsın, o kıvama büründü tüm büyük küçük sahil işletmeleri.

Yaz diyorum, Sortaç diyorum, Saksu diyorum, ama galiba müzik piyasasında tüm mevsimlerde bir sıkıntı var gibi. Acaba Sortaç haklı mı 7 nota vardı da müzik yapanl insanlar bunu 'aa harbiden lan diyerek' yeni mi farketti? Hayır şimdi iyi grupların geçmişini okuyorum ya 80 sonu ya da 90 başı kurulmuş. Elektronik olanakların çokluğu müzisyenlere en başlarda bir çeşitlilik kattı gibi gözükse de sanki hafiften bir tembellik, "hemen bir albüm çıkarıyım da tüketim döngüsü aksamasın aga" mantığı bürüdü milleti. Tamam albüm eskisi kadar satılmıyor çakal torrentler var amma velakin konserde de sahne şovu dışında kaliteli müzik ister insan evladı.

Bir diğer mesele ise Apaçi müziğiyle taşak geçen insanlar, telefon melodilerini Apaçi müziği yaptılar, apaçi müziğindeki ritimlere benzer müziklerle clublarda 20 tl ye votka-burn içtiler, içmekteler. Şimdi diyeceksiniz ki şu grup var yeni çok sağlam, tamam tabi ki var o kadar müzik grubu arasında. Lakin, popüler müzik yerlerde sürünüyor ve gereğinden fazla seviliyor. Gereği? Ya o bu değilde hacı Zaz çılgınlığı neydi öyle biraz duruldu di mi? Beyoğlunda masalar toplanırken Zaz cdlerini mp3lerini de topladılar sanırım. Belediye büyük hayır işledi.

Ha bu arada Volkan Konak da tam ölü yiyen çıktı. Kazım öldü ekmeğini o yiyiyor ayıptır arkadaş halk konseri verme artık da esprili karadeniz şiveli dizilerin sayısı azalsın. Lütfen rica ediyorum.

Son olarak bir de şarkının bir bölümünde giren atarlı Jamaikalı abilere sesleniyorum burdan. Abi dediğiniz anlaşılmıyor biraz tane tane, bağırmadan konuşun. Ha illa bağırcam diyorsan git ülkende bağır. Saygılar abiler.


Kafamda deli sorular dırıııı dırıııı kolayca sevemiyorum...

Kusuruma bakmayın, iyi Perşembeler ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.